Belgen drinken alsmaar meer suikervrije Coca-Cola
B

Met de zomer in aantocht liggen de blikjes Coca-Cola alvast klaar in de frigo. Light weliswaar, want we willen de komende maanden op het strand lopen showen met onze afgetrainde buikspieren. Blijkbaar zijn wij niet de enige die ons vetgehalte (met wisselend succes) in de gaten houden. Mensen kiezen steeds vaker voor suikervrije frisdranken. Vijftien keer meer dan tien jaar geleden, blijkt uit de resultaten van frisdrankproducent Coca-Cola

De verkoop van Coca-Cola zero sugar zit in de lift. Dat blijkt uit de verkoopcijfers van het suikerloze drankje. Tien jaar na de lancering, kiest 45% van de Belgische gezinnen op regelmatige basis voor de calorieloze cola. ‘Gezondheid en smaak zijn de meest bepalende keuzefactoren voor de Belgen’, vertelt Céline Van den Rijn, marketingdirecteur van Coca-Cola Belgium-Luxemburg. ‘In die zin speelde de herlancering van Coca-Cola zero sugar vorig jaar een belangrijke rol. We blijven innoveren en inspelen op de variatie in dranken, waarnaar de Belgische consumenten op zoek zijn. We houden rekening met veranderende voedingspatronen en levensstijlen.’

Vrouwen lusten het ook

Leuk detail: 43% van de Coca-Cola zero sugar-drinkers is vrouw. Ondanks dat de frisdrank in de markt gezet wordt met een stoer, krachtig en eerder mannelijk imago, trekken ze geregeld een calorieloos frisdrankje open.

Wat vinden onze lezers?

Cedric Verhaegen gaat voor de variant zonder suiker en doet dat puur uit gezondheidsoverwegingen. ‘Om toch een beetje gezond te doen, ga ik altijd voor Zero. Het smaakt lekker en van gewone cola gaan mijn tanden zo plakken. Dat is extreem irritant. Dus ja, suikervrij voor mij!’

De Dendermondse Sarah Del Ben verkiest toch de Coca-cola mét calorieën. ‘Ik ben niet iemand die calorietjes gaat tellen. Ik vind de smaak bij de Zero en Light niet zo lekker als de echte colasmaak. Zelf drink niet vaak frisdrank, alleen bij het avondeten, maar geef me dus maar gerust de suikerbom’, verelt ze.

Ook Oscar Behagel uit Utrecht kiest om diezelfde reden niet voor light. ‘De gewone cola, natuurlijk. Aan de suikervrije zit een subtiel smaakje, waar ik geen fan van ben.’

(foto: Coca-Cola)

Recent articles

TT Isle of Man – Ride on the Edge 2 (PS4) review – Racen op de limiet

De Isle of Man Tourist Trophy is de oudste en gevaarlijkste motorrace ter wereld. Over een circuit van pakweg beet 61 km, via een...

Doctor Sleep (Blu-ray) review – Vervolg op The Shining is vooral een prachtige verschijning

Stephen King kwam precies veertig jaar geleden met de misschien wel bekendste horrorfilm ooit. The Shining vertelde het verhaal van Danny Terrance en het...

Metro Redux (Switch) review – Nintendo’s handheld is groot geworden

Wie zich aan de originele Metro-games gewaagd heeft, hoeven we niet meer te vertellen dat het één van de meest sfeervolle titels is die...

Overpass (PS4) review – Eens wat anders

Als liefhebber van games waar je met twee of vier wielen de snelste moet zijn, is Overpass een game die ik al een tijd...

Monster Energy Supercross 3 (PS4) review

AMA Supercross is alweer aan zijn derde editie toe. De twee vorige edities waren onderhoudend, zij het met een hogere frustratielevel dan de reeks...

20 VRAGEN AAN. William Boeva

Klein van gestalte, groots in zijn doen en liefhebber van games en snelle wagens. BV William Boeva droomt van Margot Robbie en een rol...
Pieter Kesselaers
Pieter Kesselaers
Pieter richtte in 2016 Men's Room op, hetzelfde jaar waarin hij werk maakte van zijn zoontje Nibe. Houdt zich verder bezig met gamen, lezen en als er nog tijd overschiet: een loopje in het park.

Leave a Reply